Історія закладу освіти

Центр наш - такий знайомий дім,
Кожен має захист в домі тім,
Живемо ми як одна сім'я
Друзі тут: і він, і ти, і я.

Заклад наш, як наш батьківський дім,
І жаданий кожен в домі тім,
Не шкодують слова "молодець"
А адреса - місто Марганець.

Від минулого до сьогодення...

Історія школи має початок, але не має кінця. За свою більше ніж півстолітню історію заклад не один раз змінював назву, проте його атмосфера, його душа залишалася незмінною: любов, доброта, турбота про дітей, які тут виховувалися, для колективу завжди були на першому місці. Тільки такі якості мають бути притаманні людині, яка, одного разу прийшовши сюди, залишається тут працювати на довгі роки, часто – на все життя. Тільки любов, доброта та турбота педагогів, лікарів, всього персоналу всі ці роки допомагали учням школи-інтернату вирости, зміцнитися, повірити в себе, знайти своє місце в житті. Вона в учнях і вчителях. І будуть проходити роки, змінюватимуться покоління, але до школи не заросте доріжка, бо тут забезпечуються права дітей із складними вадами розвитку на здобуття відповідного рівня освіти відповідно до їх можливостей, здібностей з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку.

./Files/images/Рисунок12.png


1936 рік …На місці сучасного Марганецького багатопрофільного навчально-реабілітаційного центру розташовувалась трудова загальноосвітня школа ім. О.М. Горького. За цей час директорами були Смірнов, Таран, Залюбовська, Прокопенко ...

У роки Другої світової війни будівля була зруйнована нацистами у момент відступу. Та переможний травень повернув ії до життя.

З 1959 по 1973 рік -Марганецька 8-річна загальноосвітня трудова політехнічна

школа-інтернат №1, директор Микола Омелянович Гора.

У 1961 році школу переведено до нової будівлі на вулиці Садовій, 18 ( зараз там розміщена Марганецька спеціалізована школа I-III ст. № 2 з поглибленим вивченням англійської мови)

/Files/фото.jpg /Files/фото1.jpg

Будівля школи у п'ятдесяті роки XX століття

1965 рік внесений в книгу історії закладу. Адже саме у 1965 році в м. Марганець була заснована Марганецька допоміжна школа-інтернат №3, яка розташовувалась в районі залізничної станції. Ця ж сама дата добре запам’яталась дітям, які вперше відкрили двері та переступили поріг своєї школи.

У період з 1973 по 1976 рр. школа-інтернат була переведена в будівлю за адресою вул. Маяковського, буд. 5. і до сьогодні Марганецький багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр знаходиться за цією ж адресою.

/Files/фото3.jpg

Понад двадцять років, з 1973 по 1995 рік, незмінним директором допоміжної школи-інтернат була Фоменко Раїса Василівна. Вона разом з колегами забезпечувала здоровий морально-психологічний клімат у колективі, високу продуктивну дисципліну, в практику роботи закладу впроваджувались сучасні, більш досконалі та ефективні методи у роботи. За час її керівництва школа нараховувала близько 420 вихованців з інтелектуальними та фізичними порушеннями , з них 70 дітей-сиріт. Педагогічний колектив складався з 65 вчителів та вихователів. На території закладу функціонувала їдальня, власна котельня, швейна майстерня, столярний цех, слюсарня, етнічний музей «Народознавство» та ін. Вихованці активно брали участь в загальношкільних заходах, тематичних святах. Працювали гуртки «Домогосподарочка», «Квітникарство», «Швачка», «Чобіток» та ін. Педагогічний колектив працював над визначенням і впровадженням найефективніших форм впливу на розвиток дітей, їх підготовку до трудової діяльності, розвитком здібностей, які потрібні були особистості для адаптації в соціумі

/Files/фото4.jpgСтолярний цех. Вчитель – Тарабанов В.О. /Files/фото5.jpgЕтнічний музей "Народознавство"

«Учитель повинен усе життя працювати над самовдосконаленням», - писав Сухомлинський… Саме тому протягом багатьох років головним завданням методичних об’єднань педагогів були розвиток у кожного вчителя того індивідуального стилю, який характеризує його професійну майстерність, різноманітні особистісні якості, наукову освіченість, ідейну спрямованість, фахові знання, уміння і навички.

У 1995 році колектив закладу привітав Фоменко Раїсу Василівну із виходом на заслужений багатьма роками праці відпочинок…

/Files/фото6.jpg

/Files/фото7.jpg (на фото Швидка А.О. та Гравченко Н.М. які працюють в закладі і по теперішній час)

У 1995-1996 навчальному році заклад очолювала Штраус Людмила Валентинівна

У 1996р. на посаду директора було призначено Максимішину Людмилу Іванівну, яка керувала закладом до 2018 року.

/Files/фото8.jpg

На фото Максимішина Л.І.-директор, Комашко Н.М – заступник директора з навчальної роботи, Прудка І.А.- вчитель географії (пізнаше соціальний педагог), вихователі Гравченко Н.М., Шокурова В.І, Жданов А.А., Крицакова О. В., Палець А.М.- вчитель початкової школи, Фоменко С.О.- вчитель трудового навчання).

У 2006 році назва закладу змінилася на «Марганецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат для дітей з вадами розумового та фізичного розвитку».

2008 рік…

Навчально-виховний процес на основі цілеспрямованого і організаційного формування особистості здійснювали 43 педагоги (22-вчителі, 19-вихователів), 1 – психолог, 1 – соціальний педагог. З вищою освітою – 29, середньо-спеціальною – 13, дефектологів – 6, мають звання «Старший вчитель» - 2, «Вчитель-методист» -5. Вищу категорію мають 11 педагогів, I категорію – 7, II категорію – 3, спеціаліст - 8. В школі-інтернаті працювало 17 гуртків, секцій та клубів: «Зроби сам», «Комп’ютерний гурток» - керівник Жданов А.А, Праусс В.В., «Водограй» - керівник Праусс Н.А., «Орігамі» - керівник Лавруша О.Я.. «Буратіно» - Біла Ю.О., «Чарівниця» - Черненко В.А., «Рукодільниця» - Дяченко В.О., «Умілі руки» - Тарабанов В.О., «Господарочка» - Зімненко Л.М., «Квітникар» - Гравченко Н.М., «Мозаїка» - Кобець Н.Г., «Живопис» - Івасенко Л.І., «Атлант» - Суходолов В.А., «Бісероплетіння» - Маркевич Г.В., «Подружка» - педагог-організатор Івахненко О.В., «Підліток» - соціальний педагог Прудка І.А. З метою корекції розладів у психо-соціальному розвитку дитини, зокрема негативних рис характеру та звичок, в школі працює «Соціально- психологічна служба».

Значну роботу виконано ними з виявлення дітей «групи ризику», проводили профілактичну роботу у напрямку формування правоої освіти спільно зі Службою у справах дітей, представниками КМСД м. Марганець.

/Files/фото9.jpg /Files/фото10.jpg /Files/фото11.jpg

З вересня 2012р. по лютий 2013р. педагогічний колектив школи працював над методичною проблемою «Практична спрямованість корекційно-педагогічного процесу, як засіб розвитку життєвої компетентності інноваційної особистості з особливими потребами в системі креативної освіти». Навчально-виховний процес зорієнтовано на корекцію розвитку особистості учня, потреби і життєві плани кожного з вихованців. Особливу увагу педагогічний колектив звертає на порозуміння особистості дитини, створення сприятливих умов для гармонійного розвитку особистості.

З січня 2013 року заклад освіти змінює тип закладу і стає КЗО «Марганецький багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр» ДОР .

Діяльність реабілітаційного відділення Центру спрямована на профілактику та реабілітацію основної патології та супутніх захворювань дитячого організму. Наш Центр забезпечується психолого-педагогічним, соціально-побутовими, медичними (лікувально-відновлювальними, лікувально-профілактичними, реабілітаційними) фізичними заходами. Реабілітаційні послуги дітям з порушенням розвитку надаються безкоштовною. Також Центр надає реабілітаційні послуги дітям, які навчаються в інклюзивних класах, дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, консультативні послуги батькам цих дітей (за заявою батьків). Центр може надавати платні послуги на договірній основі відповідно до чинного законодавства.

/Files/фото12.jpg /Files/фото13.jpg /Files/фото14.jpg

З 2016 року на базі Центру відкрито дошкільне відділення, у складі якого функціонують 2 спеціальні групи денного та цілодобового перебування для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Дошкільне відділення відвідують близько 20-26 вихованців.

/Files/фото15.jpg

Головним завданням дошкільного відділення КЗО «МБНРЦ» ДОР є:

- створення найсприятливіших умов, максимально наближених до домашніх, для організації життя і розвитку дітей, оточення кожного вихованця турботою і увагою;

- надання допомоги вихованцям для своєчасного одержання необхідної освіти, підготовки до молодшої школи;

- розвиток особистості, індивідуальних здібностей, забезпечення соціального майбутнього;

- оздоровлення і корекція психофізичних порушень розвитку дітей.

/Files/фото16.jpg /Files/фото17.jpg /Files/фото18.jpg

Центр забезпечує здобуття початкової та базової середньої освіти із загальним строком навчання 10 років (початкова освіта-1-4 класи, базова середня 5-10 класи). Велика увага в Центрі приділяється профорієнтаційній роботі. Випускники школи направлені на подальше навчання в ПТУ м. Нікополь, Запоріжжя, Кривого Рогу, Дніпра з урахуванням місця знаходження їх житла та проживання рідних та близьких людей. Вихованці закладу беруть активну участь у загальношкільних та міських заходах, обласному фестивалі «Повір у себе», «Весна», «Зимова казка», «Мама +Я» та ін.

За час керівництва Максимішиної Людмили Іванівни в Центрі було виконано ремонт в усіх приміщеннях, класні кімнати оснащені всім необхідним приладдям. Заклад перетворився в сучасну школу, яка стала затишною домівкою для вихованців…

/Files/фото19.jpg /Files/фото20.jpg

/Files/фото21.jpg /Files/фото22.jpg

/Files/фото23.jpg /Files/фото24.jpg

/Files/фото25.jpg /Files/фото26.jpg

З 2018 по 2021 рік на посаді директора КЗО «Марганецького багатопрофільного навчально- реабілітаційного центра» призначена Куржанова Наталія Іванівна.

/Files/фото27.jpg

З 15 липня 2021 року за результатами конкурсного відбору на посаду директора КЗО «Марганецького багатопрофільного навчально-реабілітаційного центру» ДОР призначена Жадько Олена Анатоліївна, кандидат педагогічних наук, має великий педагогічний досвід, свої знання вона вдосконалювала у США, Франції, Польщі, Чехії, Ізраїлі. І продовжує відкривати для себе нові сторінки...

/Files/фото28.jpg

У 2021 році Олена Анатоліївна вступила до Бердянського державного педагогічного університет у на факультет «Спеціальна освіта».

Історія продовжується….

З липня 2022 року за результатами конкурсного відбору на посаду директора КЗО «Марганецький багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр» ДОР» призначена Кострикіна Валентина Василівна, учитель-методист з великим досвідом педагогічної та адміністративної роботи.

У 2022 році назва закладу змінилася на Комунальний заклад освіти «Марганецький навчально-реабілітаційний центр» Дніпропетровської обласної ради».

Головними завданнями Закладу є здобуття дітьми з особливими освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку, початкової та базової середньої освіти з урахуванням особливостей їх психофізичного розвитку; забезпечення системного кваліфікованого психолого-педагогічного супроводу дітей; соціалізація та інтеграція дітей із складними порушеннями в суспільство; проведення корекційно-розвиткової роботи; надання реабілітаційних послуг; надання консультацій батькам або іншим законним представникам з метою обов’язкового залучення їх до освітнього процесу.

Структурними підрозділами Закладу є:

- Дошкільне відділення, у складі якого функціонують спеціальні групи денного та цілодобового (п’ятиденного) перебування дітей віком від 3 до 6 (7) років.

- Пансіон з частковим або повним утриманням.

- Спеціальна школа I – II рівнів здобуття загальної середньої освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку.

- Корекційно-розвиткове відділення (психолого-педагогічна, фізична, соціально-побутова реабілітація, корекційно-розвиткова робота)

З 24 лютого 2023 року перед освітянами КЗО «Марганецький навчально-реабілітаційний центр» ДОР» постав надсерйозний виклик: як навчати дітей під час війни. Через обстріли міста Марганець навчальний процес довелося вибудовувати за дистанційною формою навчання. Педагоги НРЦ на чолі з досвідченим керівником Кострикіною В.В. з початку воєнного вторгнення підлаштувалися під реалії війни, відчули настрій дітей з особливими освітніми потребами, що дало змогу на якісному рівні організувати освітній процес.

Освітній процес на основі цілеспрямованого і організаційного формування особистості у 2022-2023 н.р. здійснюють 53 педагоги: 20 вчителів, 22 вихователі, психолог - 1, соціальний педагог – 1, асистенти вчителя(вихователя) – 3, учитель-реабілітолог – 1, педагог-організатор – 1, вчителі-дефектологи – 1, дефектологів – 1, вчителі-логопеди – 2.

З вищою освітою – 35, з них з вищою дефектологічною – 14, середньою спеціальною – 11 , мають звання «Старший вчитель» - 3, «Вчитель-методист» - 5. Вищу категорію мають 11 педагогів, I категорію –14, II категорію – 6, спеціаліст - 21.

Історія продовжується….

Кiлькiсть переглядiв: 756

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.